Om JMV Cables
Hvem er vi?

JMV Cables A/S er et ungt firma med speciale i projektsalg af kabler til byggeri og industri. Vi importerer og lagerfører et stort sortiment af standard – og specialkabler, og vi leverer fra dag til dag.

Hvad kan vi?

JMV Cables A/S er et team af engagerede medarbejdere med mange års erfaring i et fagområde, hvor der hele tiden kommer nye standarder og der stilles store krav til kompetence og sikkerhed. Vi har stor viden omkring produkterne, og vi finder altid den optimale løsning på en opgave – og vi tager ikke ekstra for at afskære et kabel eller ledning i den ønskede længde.Vi bor på landet tæt ved store veje og lufthavne, og vi har masser af plads.

Hvad vil vi?

JMV Cables A/S skal udvikles til en større dansk aktør inden for et område i kraftig vækst, og vi følger udviklingen tæt, bl.a. inden for installationskabler.

Vision/Mission
Vision

Vi vil vokse til en større aktør indenfor et område i vækst. Vi vil følge og medvirke til udviklingen af kabelprodukter sammen med de bedste producenter.

Mission

Vores mission er at levere de bedste kabelløsninger som samtidig er af høj kvalitet. Vi vil levere de rigtige kabler til den rette pris på det aftalte tidspunkt.

Etik
Troværdighed

Vores profil udgøres af alle ansatte. Det forventes derfor at alle optræder loyalt og ansvarligt overfor virksomheden, kunder og samarbejdspartnere i alle vores aktiviteter. Vi behandler fortroligt materiale, internt som eksternt, med den fornødne diskretion.

Menneskerettigheder/ansvarlighed

Vi accepterer ikke børnearbejde, tvangsarbejde og diskrimination. Vi tolererer ikke brugen af børne – og tvangsarbejde hos vores samarbejdspartnere.

Diskrimination/forskelsbehandling

Vi udøver ikke forskelsbehandling som følge af køn, race, hudfarve, religion eller tro , polisk anskuelse, seksuel orientering, national oprindelse, social oprindelse, etik oprindelse, alder eller handicap. Vi udøver ikke forskelsbehandling i forbindelse med ansættelse, afskedigelse, forfremmelse, lønfastsættelse, fastsættelse af arbejdsvilkår eller medarbejderudvikling. Alle beslutninger vedrørende ovennævnte baseres på relevante og objektive kriterier.

Forretningsprincipper

Ingen af JMV Cables medarbejdere giver eller modtager uberettigede fordele af danske eller udenlandske embedsmænd eller ansatte i det private. Vi er bekendt med og respekterer reglerne om korruption.

Persondatapolitik
Salgs- og leveringsbetingelser
Whistleblowerordning
  1. Formål

Formålet med denne whistleblowerpolitik er at give medarbejdere, leverandører og andre interessenter et klart og trygt middel til at rapportere mistanke om ulovlige eller uetiske handlinger, uden frygt for repressalier. Denne politik understøtter den generelle kultur JMV Cables A/S (herefter benævnt “virksomheden”) har for en tillidsbaseret og åben dialog om bekymringer.

Denne politik er desuden et led i virksomhedens generelle fokus på at undgå at medvirke til hvidvask.

  1. Hvem kan rapportere?

Alle medarbejdere, uanset ansættelsesforhold, samt leverandører, samarbejdspartnere og andre personer, der har et forretningsforhold til virksomheden, kan benytte denne whistleblowerordning.

  1. Hvad kan rapporteres?

Whistleblowere opfordres til at rapportere om handlinger eller forhold, som de mener er i strid med dansk eller europæisk lovgivning samt virksomhedens generelle retningslinjer. Dette kan inkludere, men er ikke begrænset til:

  • Korruption eller bestikkelse samt mistanke herom
  • Svindel eller økonomisk kriminalitet samt mistanke herom
  • Overtrædelser af lovgivning eller interne retningslinjer samt mistanke herom
  • Diskrimination eller chikane
  • Fare for personers sundhed og sikkerhed samt bekymring herfor
  • Miljømæssige overtrædelser
  • Misbrug af virksomhedens midler eller aktiver samt mistanke herom

 

  1. Anonymitet, fortrolighed samt tavshedspligt.

Whistleblowere kan rapportere anonymt. Delphi Business Group ApS (herefter benævnt: den whistlebloweransvarlige) vil som ekstern whistleblower ansvarlig gøre sit bedste for at sikre, at whistlebloweres identitet forbliver fortrolig, så vidt det er muligt og lovgivningen tillader det.

Det er den whistlebloweransvarlige og virksomhedens fælles politik at sikre, at alle rapporter behandles fortroligt, og at alle involverede parter får beskyttelse mod unødig afsløring af deres identitet.

Den whistlebloweransvarlige har som udgangspunkt tavshedspligt overfor virksomheden for så vidt angår identiteten på whistleblowere, jf. dog pkt. 7 nedenfor.

  1. Beskyttelse mod repressalier

Virksomheden forpligter sig til at beskytte whistleblowere mod nogen form for repressalier, herunder opsigelse, trusler om opsigelse, diskrimination eller andre former for modforanstaltninger som følge af rapporteringen. Enhver form for repressalier vil blive betragtet som en alvorlig overtrædelse af virksomhedens politik og vil blive håndteret i overensstemmelse med gældende lovgivning og interne procedurer.

  1. Hvordan kan man rapportere?

Whistleblowere kan rapportere deres bekymringer på følgende måder:

  • Ved at sende en mail til whistleblowerjmv@jurahjaelp.dk.

 

  1. Hvad sker der, når en indberetning modtages?

Når en indberetning er modtaget, vil den blive vurderet af den whistlebloweransvarlige.

Indberetningen vil blive behandlet hurtigt og effektivt, og en grundig undersøgelse vil blive iværksat, hvis dette vurderes nødvendigt af den whistlebloweransvarlige.

Whistlebloweren vil modtage en bekræftelse på modtagelsen af indberetningen inden 7 dage og løbende opdateringer om undersøgelsens fremskridt, medmindre dette ikke er muligt af hensyn til fortrolighed.

Hvis den whistlebloweransvarlige vurderer, at det er nødvendigt for en tilbundsgående undersøgelse af det indberettede at afsløre whistleblowerens identitet for virksomheden, vil den whistlebloweransvarlige kontakte whistlebloweren med henblik på en drøftelse af forholdet.

Whistlebloweren modtager en tilbagemelding på det indberettede forhold hurtigst muligt og senest 3 måneder fra indberetningens modtagelse.

Såfremt det indberettede indebærer en behandling af personoplysninger, modtager den personoplysningerne vedrører, en underretning om, at personens oplysninger behandles som led i en undersøgelse om et indberettet forhold. Denne underretning sker snarest muligt og inden for 10 dage fra indberetningens modtagelse. Såfremt der er tale om whistlebloweren selv kan denne underretning ske samtidig med kvittering for modtagelsen af indberetningen.

  1. Undersøgelse af rapporter

Den whistlebloweransvarlige forpligter sig til at undersøge alle indberettede forhold grundigt og retfærdigt. Dette kan involvere interview med relevante personer, gennemgang af dokumentation og andre relevante undersøgelser. Hvis en indberetning viser sig at være begrundet, vil passende disciplinære foranstaltninger blive truffet, herunder potentielt opsigelse eller anmeldelse til myndighederne. Virksomheden er forpligtet til at bistå den whistlebloweransvarlige med at udlevere oplysninger til brug for undersøgelsen.

  1. Fejlrapportering

Hvis en whistleblower indsender en indberetning, der er ubegrundet eller uretfærdig, og hvor det kan bevises, at indberetningen blev fremsat med forsæt til skade eller for at skade en kollega eller virksomhedens omdømme, kan whistlebloweren blive underlagt interne disciplinære foranstaltninger.

  1. Løbende opdatering af politik

Denne whistleblowerpolitik vil blive gennemgået og opdateret regelmæssigt for at sikre, at den forbliver i overensstemmelse med gældende lovgivning og virksomhedens behov. Alle medarbejdere vil blive underrettet om ændringer til politikken. Gennemgangen sker én gang årligt.

  1. Kontakt

Har du spørgsmål til whistleblowerordningen eller denne politik, er du velkommen til at kontakte: Delphi Business Group, Jurahjælp Helene Frausing whistleblowerjmv@jurahjaelp.dk

  1. Afslutning

Virksomheden ser alvorligt på alle rapporter og forpligter sig til at håndtere dem på en rettidig og effektiv måde, samtidig med at vi beskytter alle whistleblowere mod repressalier. Vi opfordrer til, at du straks rapporterer, hvis du bliver opmærksom på nogen form for overtrædelse, der kan skade virksomheden eller dets interessenter.